Sajarah Tokoh jeung panokohan Pawayangan Basa Sunda


 Wayang nyaeta seni lalajoaneun awit Indonesia anu ngembang pesat di Pulo Jawa sarta Bali. Pintonan ieu oge populer di sababaraha wewengkon sepertos Sumatera sarta Semenanjung Malaya oge ngabogaan sababaraha budaya wayang anu terpengaruh ku kabudayaan Jawa sarta Hindu.
UNESCO,lembaga anu membawahi kabudayaan ti PBB,dina 7 Nopember 2003 netepkeun wayang minangka lalajoaneun kalangkang boneka tersohor ti Indonesia,hiji pusaka mahakarya dunya anu tak ternilai dina seni ngomong (Masterpiece of Oral and Intangible Heritage of Humanity).
Saleresna,pintonan boneka tak ngan aya di Indonesia margi seueur deui nagara sanes anu ngabogaan pintonan boneka. Nanging pintonan kalangkang boneka (Wayang) di Indonesia ngabogaan gaya ceuk sarta unikna tersendiri,anu mangrupa mahakarya awit ti Indonesia. Haturan eta pisan UNESCO memasukannya ka lebet Daptar Representatif Budaya Takbenda Pusaka Jalmi dina warsih 2003.
Tak aya buktos anu nembongkeun wayang parantos aya sateuacan ageman Hindu menyebar di Asia Kidul. Kinten-kinten seni pintonan dibawa lebet ku padagang India. Nanging,kegeniusan lokal sarta kabudayaan anu aya sateuacan asupna Hindu ngahiji kalawan hal mekar seni pintonan anu lebet masihan kelir tersendiri dina seni pintonan di Indonesia. Dugi ayeuna,catetan mimiti anu iasa dipibanda ngeunaan pintonan wayang asalna ti Prasasti Balitung dina Abad ka 4 anu nyoanten si Galigi mawayang
Sabot ageman Hindu lebet ka Indonesia sarta menyesuaikeun kabudayaan anu parantos aya,seni pintonan ieu barobah kaayaan media efektif nyebarkeun ageman Hindu. Pintonan wayang ngagunakeun carios Ramayana sarta Mahabharata.
Para Wali Salapan di Jawa,parantos ngabagi wayang barobah kaayaan tilu. Wayang Kulit di wetan,wayang wong di jawa keur sarta wayang orok2an di Jawa kulon. Nyaeta Raden Pites sarta Sunan Kali Jagi anu berjasa ageung. Carilah wayang di Jawa Kulon,orok2an ono dina nalika jawi,dugi papanggih wong na eusi na anu di keur,teu kenging ngan papanggih kulit na wae di Wetan di wetan wiwitan. Pilari jati salira eta di Kulon atawa Kulon atawa kula anu aya di jero harigu manah jalmi. Maksad para Wali luhur teuing sarta luhur filosofi na. Wayang eta tulen ti Jawa awit,pakeliran eta hartina pasangan antawis bayang bayang sarta barang awit na. Sepertos dua kalimah syahadat. Sedengkeun Pangeran masyrik wal magrib eta kedah di terjemahkan ka lebet nalika jawa tiheula anu hartina wetan kawitan sarta kulon atawa kula atawa kuring anu aya di jero. Carilah pangeran anu kawitan kahiji sarta anu aya di jero manah jalmi.

Tokoh pawayangan aya loba, diantarana nyaeta:

Pilih jeung klik salah sahiji

Duryodana
Drupadi
Sadewa
Nakula
Bima
Yudistira
Sangkuni


Catatan penulis: Sekian posting kali ini dan terima kasih telah mengunjungi blog ini. Mohon lakukan cek ulang bila ingin menggunakan konten dari blog ini untuk menghindari dari kesalahan. Bila menemukan hal yang salah, ingin mengoreksi, ataupun ingin sekadar memberikan pesan maupun saran, jangan segan untuk meninggalkan comment. Post-post di blog ini berasal dari berbagai sumber dari mulai catatan pribadi, tugas, pekerjaan rumah, hingga ujian penulis dari sejak smp, sma, hingga perguruan tinggi sehingga tidak luput dari kesalahan. Namun, hal tersebut tidak berarti menjadikan semua konten tidak dapat dipertanggungjawabkan. Beberapa konten memang ada yang bersumber dari website bahkan blog lain, tetapi banyak juga yang bersumber langsung dari buku dan jurnal. Untuk konten yang bersumber langsung dari buku dan jurnal, penulis selalu berusaha untuk mencantumkan sumber. Di saat waktu luang, penulis akan berusaha untuk meng-update serta meningkatkan kualitas konten. Sekali lagi terima kasih telah mengunjungi blog ini, semoga konten-konten yang ada dapat membantu dan menambah pengetahuan(DKW).
Share:

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pages